minus

Lite snabbt innan jag loggar ut, bara.

Jag tycker att det är dåligt. Riktigt jävla dåligt. Hur kan det vara dubbelt så dyrt? Jag förstår verkligen inte.
Och jag pratar om kakor, om ni undrar. Jag älskar kakor. Men inte vilka kakor som helst. Jag pratar om Oreo. Oreokakor. Så goda.
Tillbaka till ämnet.
Jag var ju som sagt i Barcelona över nyår. Dagen innan vi åkte hem var vi inne i en liten affär nära hotellet. Vi skulle köpa gott. Turrón och chips och dricka. Så hittade jag dem. Förpackningarna med Oreo. Hur många som hest. Olika sorter. För typ 1,2?. Eller liknande. Inte mycket mer. Vad är det? Runt 10-15kr? Jag bara gissar, orkar inte kolla upp det. Jättebra, tycker jag och köper ett original och ett med snack packs (mini-Oreo).

Vi var på Hemköp i veckan. Jag blev chockad. 25kronor för ett litet paket med Oreo?! Jag klagade högt för mamma och jag är säker på tt det var många fler som också hörde. Jag förstår inte varför det är så dyrt? Varför, liksom? Finns det någon anledning? För övrigt tycker jag att kakor överhuvudtaget är dyrt.

Dagens minus, helt klart - för dyra kakor. Billigare kakor åt folket!

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback