minne

Första gången jag satt i ett flygplan var jag fyra år. Jag och mamma skulle åka till Uruguay och hälsa på moster och kusinerna. Vi skulle vara där i en och en halv månad och jag var ledig från dagis, xD
Jag kommer ihåg att vi hade köpt godis, sånna där colasnören, ni vet. För att vi inte skulle få lock för öronen. Vi satt längst bak första flygningen, tror jag. Det var en positiv sak med att vara så liten, man får speciella platser ;) Nästan längst bak eller nästan längst fram. Det var en äldre tjej, då tyckte jag att hon var runt 20, som satt bredvid oss, jag bjöd iallafall helle på colasnören, men hon ville inte ha.
När vi var uppe i luften och påväg, antingen till London (mellanlandning) eller från London till São Paolo (andra mellanlandningen), såg jag ut genom fönstret. Det var vitt. VITT. Jag var tvungen att fråga mamma.

Fia: Mamma...!
Mamma: Ja?
Fia: Är det där snö? o_O

Då kom mamma med förklaringen att det inte alls var snö - det var moln.
Konsigt, tyckte jag, för det såg ju precis ut som snö, för jag visste ju hur snö såg ut.

Jag kommer också ihåg att vi åkte med ett flygbolag som hette nåt kort på B, tror jag. Typ Bravo eller nåt. Ska kolla. Okejokej, jag hade fel. Varig heter det. Men jag kommer ihåg det, för jag fick en påse/väska från dem, med massa pysselgrejer, typ som man skulle färglägga och sånt. Haha, jag hittade dem för några år sen igen. Lite roligt.

image223
Det skulle ju kunna vara snö... För en fyraåring ser det ut som snö ;)

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback