hemma igen :)

Sådärja. Efter några dagar i Barcelona var det faktiskt skönt att komma hem igen. Förutom kylan, då. Inte för att det varit varmt i Barca, men jämfört med här var det högsommar. Okej, överdrift, jag vet. Men det var väl runt 10-15grader. Vi jämförde det med april-maj här hemma. Rätt skönt. Men jag har inte solat eller något sånt, hahaha. Då hade man nog fått åka längre...

Men iallafall. Vad har jag gjort?

Dag ett - Söndag:
Planet landade, vi tog taxi till hotellet, som låg ganska centralt. Gick sen ut och tittade lite på stan, gick på La Rambla och sånt. Åt. Tillbaka till hotellet, där vi funderade ut vad vi skulle göra nästa dag.
Dag två - Måndag:
Upp och åt frukost. Inte den bästa, men det fick duga. Ut på stan, åkte turistbuss och såg massa olika saker. Köade till någon restaurang som verkade bra. Den var sådär. Ut på Ramblan på kvällen, massa folk som inväntade det nya året.
Dag tre - Tisdag:
Gick ner till hamnen, jag fotade en massa. Sen gick vi in på Akvariet. Lite coolt. Man fick inte fota med blixt, så det var jobbigt, då min kamera alltid har blixten på, haha. Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde...
Dag fyra - Onsdag:
Mammas och min shoppingdag. Pappa fick hitta på något annat. Första affären vi var in i köpte jag två par jeans, tv t-shirts och en jersey. Sen tog det stopp, haha. Köpte bara ett par örhängen och en väska efter det... och en till t-shirt, men aya. Sen träffade vi pappa på hotellet igen, så gick vi och tittade på någon katedral.
Dag fyra - Torsdag:
Gick till en kyrka som de håller på att bygga. Höjdpunkten var att de hade godisautomater, så jag och mamma köpte lite KitKat, Twix och Snickers. Så drack vi cola. Sen åkte vi till Miró-muséet. En massa tavlor av olika konstnärer (mest av Joan Miró ^^). Jag tittade på många, faktiskt, samtidigt som jag lyssnade på min musik.
Dag fem - Fredag:
Upp tidigt som fan = kvart över sju. Skulle åka till flyget runt åtta. Somnade lite på flygplatsen. På planet och lyssnade på musik (nästan) hela tiden. Undantag första 1,5timmen, då jag sov, och innan landningen. Micke och Marián hämtade oss på Arlanda.

Hemma.
Sen dog min iPod . Den reagerar inte på någonting.

Eller vänta. Nu slocknade den. Och nu funkar den igen. Den var kankse bara lite trött efter resan ;)

Chao, amigós :D

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback