mor/dotter-helg

Pappa var på Öland nu i helgen, åkte i fredags. Så det blev en helg för mamma och mig.
På fredagen blev det god middag (entrecôte) framför tvn och så.

Igår åkte vi till stan och kollade runt lite. Kom in vid halv ett, kanske, så gick vi direkt till Filmstaden Sergel för att boka biljetter till Juno, 15.50. Mamma skulle köpa innegympaskor, men hittade inga. Vi gick runt en massa innan vi tittade in på McDo för mat. Efter filmen hade det börjat snöa. Riktigt stora flingor. Mysigt. Jag blev irriterad på mig själv då jag inte tagit med mig kameran.
Gick genom Åhléns påväg till centralen, och jag kom ut därifrån ett par strumpbyxor och ett par benvärmare rikare. Väl på centralen tittade jag in på Pressbyrån för att köpa NME (som jag tidigare såg på Odenplans pressbyrå). Den fanns inte, så jag köpte Q istället. Också en brittis musiktidning. Kostade 65spänn, men vafan, haha.

Idag skulle vi iväg och titta på bilar. Mamma vill/ska köpa ny bil. Volvo S60 tittade vi på först. Pratade med försäljaren och tittade och... ja, gjorde nästan allt utom att provköra och köpa ;)
Sen åkte vi och tittade på Ford också, hon har en sån nu. Så då tyckte hon att e Mondeo verkade intressant med...Wellwell, vi får se vad det blir :P

Fikade på Tasty's, där vi också jämförde de två olika bilarna, skrev plus och minus och så.
Tittade i lite affärer i centrum.
Och så hem.

Här sitter jag och ska väl skriva ett inlägg om Juno också. Väldigt bra film, haha.

Chao!


Kommentarer
Jag går under namnet: Emmelie-Carro

Chrysler 300C borde din Mamma ha såå het :D


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback