Juno

image229Såg ju som sagt Juno med mamma igår. Riktigt underbar film, faktiskt. Jag kom ut från salongen med ett stort leende på läpparna.

Vad handlar den om då?
Jo, den sextonåriga Juno MacGuff blir gravid och tänker direkt på abort. När hon väl är där inser hon att hon inte alls kan göra det (barnet har ju naglar). Det hon kan göra då är att adoptera bort barnet. Att behålla det är inget alternativ för Juno.
Hon hittar det här perfekta paret som inte kan få barn, Vanessa och Mark Loring.
Man får följa Junos graviditet och hur hennes relation till Vanessa och Mark utvecklas.
Någon som inte får glömmas är Bleeker, pappan till barnet. Han och Juno var inte ihop, det bara blev så, liksom.

Allt är planerat, men det blir ändå inte som man tänkt.


Man kan tycka att filmen är sorglig, och den är väl lite småsorglig på sina ställen, men jag tycker att den slutar väldigt lyckligt. På något sätt.

Jag är inte förvånad över de fyra Oscarnomineringarna Juno fick. Helt rätt.

Kommentarer
Jag går under namnet: Emmelie-Carro

Underbar film! verkligen

Jag går under namnet: Fia

jamen visst :D

2008-02-06 @ 19:58:39
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback