thank you for the music!

Jag har börjat gilla last.fm mer och mer nu, även om jag varit medlem rätt länge.
Bästa sidan för musiknördar.

Jag klickar upp last.fm-fönstret. Först ser jag vilken låt det är jag lyssnar på (505), och med vilken artist (Arctic Monkeys). Så står det lite fakta om gruppen. Sen ser jag taggarna (indie, indie rock, rock, alternative, british), och sen ser jag det jag börjat intressera mig mer för.
Liknande artister.
Jag menar, jag älskar Arctic Monkeys, och då vill jag ju såklart höra om jag gillar liknande grupper också, vilket jag borde.
Så klickar jag på Kaiser Chiefs, och lyssnar på några låtar. Bra, tycker jag, som direkt börjar ladda ner.

Det var igår.
Nu har jag 28 av deras låtar sparade på datorn. Två hittade jag inte - Not surprised och Team-mate. men det gör inte så mycket, för jag har resten. För på
LSI står det bara att de har 30 låtar. om det stämmer vet jag inte, men iallafall, det är väl rätt bra? ^^

När jag ändå satt där coh laddade ner, så laddade jag ner 50-60 låtar med Oasis. Typ alla de jag hittade, som jag inte redan hade. Ja, jag tycker att de är bra ^^
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Kanske leta upp lite mer Franz Ferdinand eller Bloc Party.
Det är samma typ av musik, det med.

Spellistan för tillfället innehåller alltså:
Arctic Monkeys - 31 låtar
Kaiser Chiefs - 28 låtar
Oasis - 68 låtar

Och det är väl det. Fallout boy har fått flytta ut ur WMP för en stund, men de kommer nog tillbaka för de är så bra :D

Jag vet att detta inlägg är ett väldigt ointressant för många, men jag är en musiknörd. Jag lyssnar på musik 24/7, med undantag för skolan, för det mesta.
Men för att ni ska kunna kommentera något cokså, så kan ju ni svara på en fråga:
Vad är det som spelas om ni får bestämma? ;)

pusshej,
Fia.


Kommentarer
Jag går under namnet: Carolina

haha, verkar som en rolig sida, men e det så att låtarna i mediaplayern kommer upp där? coolt isåfall, då vill ja va me x'D

Jag går under namnet: Fia

aa, så är det :) det är den där som jag har på sidan av bloggens framsida ^^ den är därifrån, alltså ^^ haha.
du borde vara med, för jag har igna kompisar x'D hahahahahahhahahahaha.

2007-09-18 @ 17:56:11
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback