lyckatill.

Jag bara undrar hur mina föräldrar tänkte att jag skulle laga mat ikväll.
Och inte vilket mat som helst, utan "det finns kyckling i frysen som det bara är att ställ in i ugnen, och koka ris till det" ungefär.
Såndär Stinas kyckling, eller vad den nu heter. Egentligen ganska lätt att göra.
Dilemmat kommer när jag ska koka ris också
Jag har ingen aning om hur man kokar ris!
Jag menar, hur mycket ris? Hur mycket vatten? Salt? Ska man koka med lock eller utan? Hur länge ska det koka?!

Och mamma svarar såklaaaart inte på mobilen.
3minuter tills jag ska gå upp och fundera ut något.

Hjälp?

update: pappa ringde nyss och det enda jag blev klokare på var att man skulle koka med lock. Sen att "om jag gav upp riskokningen kunde jag värma en pizza från frysen".
Tack, kunde jag inte få göra det från början, utan att fixa middag till Victor också, och innan kycklingen varit i ugnen i en halvtimme?

Kommentarer
Jag går under namnet: Carro

men hallå du kunde ju kyckling wook på hemkunskapen och plättar o de va ju du som visste hur man kokade ris ^o)
haha :P aja så länge du inte sprängen micropizzor i luften så okej (som vissa andra.. ME)

Jag går under namnet: Fia

då skulle man bara steka kycklingen, vilket jag kan. och jag kan sätta ugnen på 200grader och sen ställa in kycklingen.
det var riset som var problemet. och på hemkunskapen sa jag ju att jag *inte* visste hur man gjorde, men att jag visste att man skulle koka det (sebbe visste inte ens det...) det var frej och elias som visste hur man gjorde.

2007-09-12 @ 20:09:15
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback