je suis enrhumé

Rubriken bara för att det lät för tråkigt på svenska. Jag är förskyld, betyder det. På franska, alltså. Något kommer jag iallafall ihåg sen sexan/sjuan. (Vi har fått veckodagarna i läxa. Är vi bra, eller?)

Men ja, jag är förskyld. Ni som hört mig idag, kan hålla med mig om att min röst är förvrängd. Carro uppmanade mig att gå hem. Men så sjuk kände jag mig inte. Har hostat ganska konstant hela dagen, men jag vet inte, känns lite bättre med just hostan för tillfället. Eller inte, då jag just fick en hostattack som gjorde ont i bröstet. Det jobbigaste för tillfället är väl den jävla snuvan som kommit. Svider i näsan, och ja. Äckligt.
Bestämde mig för att inte gå på kickboxningen idag, då jag inte vill förvärra allt det här.
Jag vill bli frisk... jag hatar att vara sjuk! Men å andra sidan; finns det någon som gillar det?
Mamma undrade om jag inte skulle vara hemma imorron, men jag tror inte det... kanske inte ska vara med på gympan, men annars borde det funka. Aya, det får vi se imorron.

På tal om imorron, så har vi fått veta vad vi ska ha för fördjupning den här terminen. Av åtta val, fick vi vårat fjärde eller femte. Jippie! Inte. Fick drama, men det kan väl vara lite kul... blir vad man gör det till liksom, men lite surt at man inte fick typ foto (som 50% hade valt som första) eller data (som jag hade både höstterminen och vårterminen i åttan). Bättre än de som fick sina sjunde-åttonde val. Glad att jag inte är en av dem!

När jag kom hem värmde jag en Grandiosa-pizza, Mexicana, typ. Ganksa god, men jag orkade inte hela. Kollade lite på mammas dator, och sen pluggade jag.
Skrev klart SOn, som är tills imorron. Hade bara en uppgift kvar, och den blev nästan en sida i skrivboken.
Sen har jag pluggat NO. Har ju prov om Evolutionen imorgon. Det känns väl sådär, har inte övat mycket alls. Men jag hoppas attd et  går bra. Pluggar bara på anteckningarna, och ska läsa lite i boken också :)

pusshej,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: m

vii vill ockås ha en hund, men det är samma problem där med dagarna :(


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback