hur uppstod det första livet?

Sådärja. Jag är klar med min uppsats, med samma rubrik som detta blogginlägg. En NO-uppsats, eftersom att vi jobbar om evolution på lektionerna.
Jag får väl säga tack, till Lina, för efter att jag fick läsa hennes jättebra uppsats fick jag värsta inspirationn. Och ja, vi tycker ungefär lika. Hade jag inte läst hennes, hade jag nog inte börjat på uppsatsen innan tisdag eller onsdag, och det är väl inte så jättebra, eftersom att den ska vara inlämnad på torsdag.
För att vara ärlig så var det ganska kul att skriva den. Man fick tänka mycket på vad man själv tror, och filosofera lite smått, eftersom att den här frågan har inte svar som man kan bevisa.

De tre teorierna som de flesta tror på är:
? Religion - Gud skapade världen.
? Ursoppa av molekyler. Ultraviolett strålning + åska blev energi, så att molekylerna kunde reagera med varandra. (typ the big bang)
? Urceller med meteorer från rymden.

Och ja, det är lite förvirrande, men det är anteckningar från vad Malin skrev på tavlan på lektionen ;)

Så, kära läsare, vad tror ni? Vilken teori stötar ni? Eller tror ni på någon helt annan?

pussar,
Fia.


Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

BRAVISIMO!! du vet jhu redan min teori som *host suger host*. NU tycker jag att jag ska få läsa din :-P om du vill altså, x'D

2007-09-02 @ 00:35:47
Jag går under namnet: Fia

Lina: jag tycker att din är väldigt bra, typ mvg. och ja, du får läsa min, om du vill. men eftersom att du inte är inne på msn för tillfället, så skickar jag den ill dig senare ^^


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback