Donnie Brasco

image171
Johnny Depp och Al Pacino

Ja, ensam hemma ikväll med (mamma och pappa är på femtioårsfest, och Victor är ute och festar på annat håll^^). Jag tog lite pengar från pappa, och stack till centrum och hyrde film.
Donnie Brasco. Innan visste jag inte att den är verklighetsbaserad, utan jag valde den för att jag tyckte att den verkade bra... och för att Johnny Depp har huvudrollen.

Den handlar om en FBI-agent, Joe Pistone, som går under cover hos maffian i New York, med namnet Donnie Brasco. Han blir kompis med Lefty Ruggiero, som presenterar honom för en massa olika maffiakillar.
Donnie är föräldralös och har ingen familj, men det är bara ett spel. Hemma har Joe fru och tre döttrar, men han träffar dem sällan och kan inte prata om vad han gör och vart han tar vägen. Hans äktenskap håller på att ramla sönder, men han kan inte vittna mot maffian, med tanke på hans nära vänskap med Lefty. Vittnar han blir Lefty dödad.
Där är alltså problemet.

Jag gillar verkligen filmen. Jag började nästan gråta i slutet, men så långt gick det inte. Inte som när jag ser Blow (som också är en verklighetsbaserad film med Johnny i huvudrollen) direkt. Men bra, självklart.
Jag sätter inte något betyg, som en recensent, men jag rekomenderar filmen :)

Hur har ni tillbringat lördagskvällen?

Ciao,
Fia.

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback