apples

image160
Sådärja. Nu är jag hemma igen :) Som väntat blev vi bjudna på fika när vi kom till farmor och farfar. Nybakade bullar, mackor och te. Gott :D
Sen blev det till att gå ut i trädgården och plocka äpplen. man fick inte plocka från det trädet, för det var vinteräpplen, och de var inte mogna än. Istället fick vi plocka från det eller det trädet, där det växte sommar- och höstäpplen. Höstäpplena var godast :D
Efter några påsar/kassar, så fick det vara nog, så vi pratade om lite allt möjligt innan vi gick in, och fortsatte med praten i vardagsrummet. Eller ja, det där man sitter och umgås, utan tv och sånt ^^ Därefter var det middag, med förrätt. Och jag åt faktiskt lite av sillen ;o Det har typ aldrig hänt förut, och nu vet jag varför. Det var inte helt gott ^^ Men sen blev det varmrätt - farfar hade fixat god kyckling. Och efter det var det efterrätt - farfar hade återigen stått i köket och gjort jättegod äppelkaka.
   
   
1: Trädgården från balkongen. 2: Nybakade bullad :D 3: Farmor :D 4: Äpplen.
5: Farfar plockar äpplen. 6: Marián på stege. 7: Fredrik, farmor, Marián och äppelpåsarna. 8: Stegen och trädet :P

Micke ringde nyss, och tänkte kanske komma hit. Efter att han har bränt Déjà Vu på dvd ^^
Mamma och pappa är på väg hem, och vid halv åtta var de mellan Oskarshamn och Västervik. Antagligen kommer de vid elva-tolv-tiden. Jag stannar nog inte uppe :P

Ciao,
Fia.

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback