i'm broke

Jag har inte några pengar. Jag förstår inte vart allt tar vägen. Ofattbart.
Eller kanske inte, jag har ju faktiskt köpt en "massa" saker de senaste dagarna. I onsdags började det med att jag köpte New moon, som var mycket dyrare än vad jag trodde. Kostade 120kr, och det var ändå en pocket. Om jag kunde drömma kostade 65. Nästan halva priset. Men iallafall.
I fredags åkte jag till stan för att småshoppa med Marián. På Indiska hittade ingen av oss något, men på Zara hittade jag en jättesöt t-shirt och en tjocktröja, typ, med dragkedja. Mörkblå, fin. Ja, och där rök 340kr till. Egentligen inte så mycket.
När vi var där inne och letade kläder kom Fredrik också, och Marián lät honom inte gå till herravdelningen, utan han var tvungen att ge sina åsikter om byxorna hon provade ^^
Med varsin Zara-påse i handen (eller ja, inte Fredrik, han fick bära Mariáns ryggsäck ^^), promenerade vi mot Gamla stan, där vi skulle kolla på mer byxor. Vid slottet, ungefär, träffade vi på Emma och Cecilia, våra kusiner, så vi pratade lite med dem innan vi fortsatte.
Affären i gamla stan var inte stor, och den var lite annorlunda. Inte direkt H&M eller Gina Tricot. En affär Marián brukar besöka, och eftersom att jag gillar ett par byxor som hon köpt där, så gick vi dit. Och ja, jag köpte ett par likadana. Men mina är giftgröna. Jag skämtar inte, hahha. Men de är väldigt mysiga :)
Affären heter Zapata, och när man kommer in möts man av doft av rökelser. Mysigt :) Det är lite trångt, men det gör liksom inget ;)

Numera finns det 27.50kr på mitt konto. Och det ska jag klara mig på tills den 25e. Hjälp ^^
Men för bara för att mamma och pappa var skyldiga mig lite pengar för mat, så betalade mamma en väska som inhandlades igårkväll. Och dessutom en blårandig stickad halsduk. Tackar, tackar, mami :D

Och jag har fått tillbaka min kamera från min broder - som förövrigt fyller en fjärdedels sekel imoron - så har jag tagit bilder av kläderna :)

  
1: T-shirten :D
2: Mörkblåa tröjan över, samt de gröna byxorna. (färgen är inte helt rätt, men nästan ^^)
3: Väskan och halsduken :)

Ciao,
Fia.


Kommentarer
Jag går under namnet: Carolina

o! du köppte den där väskan på wedins xD haha.. de där ser mer.. gula ut :P

Jag går under namnet: Fia

ja, jag gjorde ju det ^^
haha, jag vet, men de är inte gula :P haha, mer gröna. giftgröna. gulare än limegrönt. men inte gult XD

2007-10-07 @ 20:15:12
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: Du vet vem ;)

Fan va coola, haha du kan ju bli nya aladin :D

2007-10-13 @ 15:25:32
Jag går under namnet: Fia

ALADIN :D

2007-10-13 @ 15:26:40
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback