gymnasium, gymnasium.

Vi hade SYV-info idag. Gymnasieinformation. Blablabla. Typ.
Och tydligen är "kontraktet" mellan vår skola/kommun och UBG borta nu. Så om vi söker dit, så kan vi inte bara lite på våra betyg, utan också hoppas att det inte är många andra som söker in.
Så nu har jag tittat lite efter andra alternativ till det jag väldigt länge satsat på - sam-språk. Jag gillar språk, och vill kunna flera olika, och jag älskar at resa. Och då är det ju bra om man kan lite ;)
Men nu har jag hittat ett annat, som jag tycker verkar jätteroligt. Nu kommer Lina att bli glad, eller nåt - det är på SAMgymnasiet ;) Hahaha, det är typ första gången jag ens kollar in vad som finns där. Och jag vet att jag har varit rätt partisk mot Jakobsbergs gymnasium, men nu har jag hittat ett program som jag tycker verkar bra.
Samhällsvetenskapsprogrammet specialutformat med global inriktning. (hjälp, det var långt xD)
Alltså sånt som jag gillar ;D Och så är det studieresa till något land i tredje världen.
Oh, hjälp, nu låter nästan det här mer lockande ;D
Hahahaha, men iallafall, nu har jag två alternativ, liksom ^^ Alltid bättre än att inte ha något :)

Sen kommer ju dessa gymnasiemässor, öppet hus-dagar, och allt. Men det ska jag ju såklart också gå på. Annars skulle jag vara lite dum... Hahaha.

Vet ni vad ni ska välja?

Ciao,
Fia.


Kommentarer
Jag går under namnet: anna

Välj det du känner är roligast så att du får tre roliga år! Jag valde frisör och det är verkligen en dröm att gå till skolan nu för tiden!

Jag går under namnet: Fia

jo, det är det jag ska :) men är det inte rätt svårt att komma in på frisör? har hört det iallafall :)

2007-10-16 @ 21:42:19
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: anna

Jo, det var det verkligen! men det var också lätt värt det=) nu säger jag ju inte att du ska gå frisör, men jag rekomenderar verkligen en hantverkslinje om du tycker om sånt!

2007-10-16 @ 21:52:58
Bloggen: http://niha.blogg.se
Jag går under namnet: Fia

okejokej, haha. hantverk är iofs inte riktigt min grej, mest för att jag är så dålig på det, men iallafall :)

2007-10-17 @ 07:51:00
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: Carro

jag vill helst gå i Jakan har jag kommit fram till, hehe jag va ju först efter lina med att inse det, men dom har inet fordon där OM jag ska gå fordon... menmen vi får se ;)

2007-10-18 @ 16:11:35
Bloggen: http://itchicks.blogg.se
Jag går under namnet: Fia

aokej ^^

2007-10-18 @ 21:47:46
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback