religion och gymnasie

Jag tror jag kan spy på religion för tillfället. Kanske inte bokstavligt, men ja. Jag har suttit här och försökt komma ikapp med religionsarbetet. Eller jag satt här och höll på med det. För sen gav jag upp. Jävla högtider och shit. Jag tror inte att jag orkar sikta på mvg längre. Jag skriver för långsamt! Är klar med två punkter. Är nästan klar med den tredje och har skrivit lite på den fjärde. Jag har fakta till den femte och kanske någon till.
Det är bra, när man skulle ha varit klar med fem punkter i fredags. Jag fattar inte hur vissa andra kan ha kommit så långt.
Min studieteknik suger lika mycket som Harry eller Draco i en smutty slash.
(Ja, jag tog det från
Hanna, för att det är typ en av de bästa liknelserna i år. Och det stämmer verkligen.)

Nu sitter jag här. Jag har pyjamasen på mig fortfarande.
Massa islam-papper på bordet. Jag tycker egentligen att religion är intressant. Men nu är det bara usch. Bara för att jag är så otroligt dålig på att planera mitt plugg. Aya.

På tal om plugg. Igår var gymnasiemässan i Älvsjö. Jag var där med Karin och pappa. Vi gick runt nästan två varv. Typ ett och lite mer än ett halvt. Ungefär.
Hittade några skolor som verkar intressanta. Jag ska gå sam, det är bestämt sen länge. Jag gillar inte NO så mycket, och jag vill inte gå yrkesförberedande, hahah.
Nu är jag nere på fem skolor. SAMgymnasiet (som har både global och beteende), UBG (språk), Franska skolans (internationell fransk/engelsk profil lockar), Mikael Elias Teoretiska (sam-humanistisk) och Kungstensgymnasiet (internationell inriktning med ekonomi och språk).
Däremot är jag inte så säker på UBG och Franska skolans. Vet inte varför, egentligen, men de andra verkar mer lockande ;)

Sam-global har varit mitt förstahandsval ett tag nu. Men både Mikael Elias och Kungstens tycker jag verkar intressanta... Hm, ja, jag måste gå på öppet hus ;)
Typ, 26e, 27e, 28e och 29e. Tror att det var två som hade den 27e också, så då får jag gå i januari om jag fortfarande vill kolla in den då...

Ciao,
Fia.


Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback