oooooom vi skulle ta och dela på en apelsin

Jag är inte helt säker på vart rubriken kommer ifrån. Ett släktcitat från, typ, min farmors pappa, eller nåt. Under kriget, när det inte var så gott om mat och andra varor så sa han det. Vid något tillfälle.
Jag har bara fått just det citaten på hjärnan. Kan vara för att jag börjat äta apelsiner. I massor. Bara idag har jag fått i mig tre eller fyra stycken. Varav en till frukost och en när jag såg på fotboll.
Det är ju trots allt Sverige-Lettland nu på trean. Jag såg första halvleken istället för att plugga fysik. Andra halvleken har bortprioriterats då jag skulle skriva det här. Då funkade inte internet, så jag spelade lite spel istället. Och nu är matchen snart slut.



Idag har jag föresten köpt Harry Potter och Dödsrelikerna. Har redan stört mig på översättningen.
Jag har också köpt en ny mascara, min gamla är närapå slut. Masterpiece Max från Max Factor. Bra!

Ciao,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: camaé

ohm, redan, fast det förståss, det har jag med... jag gillar inte att den heter dödsrelikerna!

Jag går under namnet: Fia

hahahahah, nä, men jag har typ vant mig.. det kanske var en svår titel att översätta, jag menar, inte som Half-blood Prince. den var rätt självklar. jag tycker att de andra har varit rätt lätta översättnignar. på titlarna, alltså.

2007-11-22 @ 08:31:47
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback