olympus

Mamma var hemma när jag kom från skolan idag. Hon låg och sov. Kort efter det låg jag och sov bredvid henne. Pratade lite, sov lite, och så. Blev väckta av Micke då ha ringde för att meddela att han skulle komma hit ett tag senare.
Pratade lite gymnasium och så. När papp kom hem tog mamma fram presenterna från amerikat. Allt är ju superbilligt där nu. Hon hade tillochmed köpt två små leksaker till Che. Fredriks och Mariáns katt ^^
Jag fick nog den bästa presenten av oss alla.
Jag fick en kamera. Digital/system, om ni fattar. En Olympus, en av dem jag tittat på.
Mamma sa att jag skulle se det som en försena konfirmationspresent. Jag har inte konfirmerat mig, jag är inte ns döpt, det var pappa snabb att påpeka. Då sa jag att jag fick presenten utan att konfirmera mig, istället för att konfirmera mig för presenterna, som många gör.
Mickes reaktion var mer: Åh! Då kan ju jag få din andra!
Han har fått låna den när han åkt ut och rest. Uruguay, Irland, Göteborg och en massa ställen har den varit på.


Jag har fotat lite sen vi kom hem från vietnamesen, men jag har inte lärt mig allt än. Det kommer nog ta ett tag, men endel bra bilder blev det. Jobbigt att instruktionsboken bara finns på engelsk, spanska och franska, men skitsamma.
Jag har en kamera! :D
(Nu kan jag stryka de från önskelistan..^^)

Det roliga var ju också att jag pratade med Céline om kameror idag innan jag slutade. Båda ville ha samma, en Canon. Så får jag en. Men Olympus. Men det gör mig ingenting, faktiskt :)

Ciao,
Fia

Kommentarer
Jag går under namnet: Céline

Gud så avensjuk jag blir, Olympus kameror är grymt bra! Min vanliga digital kamera är en olympus :D

Jag går under namnet: Fia

jamen jag håller med :D än så länge iallafall... ;)

2007-11-27 @ 21:35:15
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback