Oh my god, i can't believe it!

image191
http://www.kaiserchiefs.co.uk/gallery/1368.jpg
(eftersom att min mobil inte ville fota, så tog jag en bild från ett gig i mars)


Konserten igår. Vad ska man säga? Den ägde så jävla mycket!
Vi stog utanför i ungefär fyrtio minuter. Det var kallt. Jag hade mina trasiga gympaskor och höstjackan med bara en t-shirt under. Inga vantar eller någonting, hahaha. Men det var det värt! :D

De två förbanden var inte de bästa, men när väl Kasier kom upp på scenen så började alla leva.
De spelade låtar som The angry mob, Ruby, I predict a riot, Born to be a dancer, Oh my god och en massa fler. Alla bästiga låtar var med.
Alla sjöng med i alla låtar. Alla hoppade som galningar. Alla skrek. Alla njöt. Underbart!
Vi hade rätt bra platser också, jag och Lina. Det var iochförsig inte jättestort, men iallafall. När Kaiser spelat en stund och alla hoppat ett tag kände jag att jag inte riktigt hade koll på vart Lina var, men jag orkade egentligen inte bry mig heller. (Sorry ^^) Jag var helt inne i musiken och hoppade runt och sjöng/skrek ;D Någon gång var det en kille som tog tag i min hand, som jag inte höll upp över huvudet. Tydligen tyckte han att jag borde ha haft den där, uppe i luften, hahaha.

Ricky var riktigt rolig, faktiskt. Om man säger såhär; Kaisers var mycket med sociala på scen än Arctic ;) (För de sa typ inget annat än låttitlarna ^^) De hade en skriktävling. Nick ville inte skrika, så det fick bli Andrew som gjorde det. Efter att alla ropat hans namn i kör ett antal gånger ;D hahaha, sen var det våran tur. Jag tror att Ricky var lite partisk när han utsåg And till vinnare. Han hade ju faktiskt mikrofon xD

Jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla omkull av alla knuffar och gungningar eller hur många gånger mina fötter blev mosade, men vet ni vad? Jag bryr mig inte, för det var så bäst iallafall :D
En anan sak som jag tänkte på var att det var många britter där. Eller jag hörde iallafall ett flertal. En som stod bredvid/nära mig och några tjejer som var framför la jag märke till framförallt. Några var bakom oss också :P hahah.

Jag blev besviken på en sak. En enda. Om man bortser från förbanden. Tröjorna. Jag hade med mig 225kronor. 20 gick till garderoben och öronproppar. Jag hade ändå inte råd md en t-shirt! Nej, för de kostade 220. Jag hade haft råd om jag hade haft med mig 5kr till och inte köpt öronproppar. För de använde jag ju inte, iallafall. Jag blev irriterad. Lina hade inte heller pengar :/ Men, för att inte gå tomhänta därifrån så köpte vi oss en varsin halsduk. På ena sidan stod det Kaiser Chiefs med versaler och på den andra sidan stod det The Angry Mob. Finfin :) Den är nu fastnålad på väggen över min säng :)
Men jag ger mig ändå inte. Jag ska ha en Kaiser-t-shirt. Jag ska ha en. Så nu sitter jag och ska beställa en från England. Inte allt för dyrt tycker jag. £20.29. Inklusive frakt. Det blir typ 269.50kr. Ja, jag tjuvtittade på en valutaomvandlare, haha, men iallafall. £15 för den fina t-shirten som jag var sugen på igår. FUKC över bröstet och Kaiser Chiefs på ryggen. Snyggish :D
Men jag ska inte beställa förrän ikväll, eftersom att pappa är typ upptagen nu och jag är inte säker på att jag kan betala med mitt Maestro... Skitsamma, några timmar kan jag vänta :)

Pappa kom och hämtade oss efteråt. Runt halv elva. Jag var hungrig som fan (efter att ha ätit frukost lite lunch och lite hallon under dagen) och Lina var törstig. Pappa körde oss till McDonalds i Rissne. McFeast&Co till mig och en Sprite till Lina. Sen var vi okej igen :P Hahaha.

Har ni några fina konsertminnen? :)

Ciao,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: camaé

Du har tagit samma rubrik som mig :p hahah men eller hur! i love it, verkligen love it! Min halsduk stiier ochså uppe nu, längs kanten på min bokhylla, och hålls uppe av två dåliga böcker xD


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback