jag är lesbisk

Så, nu står det svart på vitt. Jag har fortfarande inte insett det, men tydligen går det "rykten" i skolan, eller iallafall bland några, att jag är lesbisk.
Efter musiken var det nårga som sa att jag, Lina och Karin var det. Som om det var allmän fakta. Ursäkta vad? Det var tillochmed mer än vad jag visste. Vi skrattade bort det och pratade om hur de (några i åttan) visste det. Jag vet inte ens vad de heter eller vilken klass de går i. Hur kan de veta min sexuella läggning, liksom?
De kanske är någon sorts tankeläsare, som inte bara vet det man tänker för stunden, utan allt som finns inne i hjärnan. Omedvetna tankar, liksom. Läskigt.
Men det jag irriterade mig mest på var inte att de kallade oss för homosexuella, vill de tro det så visst, jag bryr mig faktiskt inte om dem, de känner inte mig. Det jag störde mig mest på var att efter tjejen "pekat ut" oss tre, svarade en av killarna:
Åhhh, skabbigt!
Skabbigt, fattar ni? Som att det är äckligt. Onormalt. Dåligt. Fult. Jag förstår inte. Låt folk vara som de är. Det är okej att vara annorlunda, man behöver inte vara som alla andra. Herregud, alltså.

Jag förstår mig inte på sånna personer.
"Skabbigt."

/Fia

Kommentarer
Jag går under namnet: Maria

Sånt är kul. när man får reda på saker om sig själv som man inte ens viste om själv... usch för folk utan egna liv.... ha en bra dag

Jag går under namnet: camaé

Hahah precis,
å de sa inte heller homosexuella, utan "lebbar" asså, det är jhu tydligt att de har ig i svenska xD

2007-11-12 @ 21:48:11
Bloggen: http://knasmaffian.blogspot.com
Jag går under namnet: Fia

hahahah, jamen ellerhur. så dååååliga.

2007-11-12 @ 22:08:58
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback