i'm usually a very peaceful person, but i'm gonna kill you

Den låtraden från Hanks låt I'm gonna kill you satt fast i mitt huvud under gympan idag.

Vi skulle spela handboll mot B-klassen. Ingen av tjejerna ville. Historian mellan oss och tjejerna i den klassen är inte den bästa, om man säger så. Det är nästan krig mellan oss. Vi hatar varandra. Eller nära på iallafall.
När vi kom till gympasalen fick vi veta att vi skulle spela innebandy istället. Men det gjorde inte så mcyket, då jag är bättre på bandy än handboll.
Det var fem av tjejerna som vägrade vara med. Då var vi fyra som skulle spela. De var typ sju eller något. Jippie. Jag försökte få det till en bra anledning att slippa, men inte då. Vi skulle spela. Vi fick en av killarna som målvakt - Alu. Och dessutom fick vi en av b-tjejerna till vårat lag. En av de lite snällare, typ.
Vi sa inte så mycket, pratade inte så mycket med de andra, eftersom att vi inte vill ha något med dem att göra. De körde på psykningar och redan innan lunch kom de och sa att de skulle krossa oss. Hej självförtroende, liksom.
Svordomar, och allmänt fult spel var det på planen. Tror att jag blev inknuffad i sargen minst två-tre gånger. Slag på benen och knuffar.
Jag och Natta (och kanske Julia) hade en tävling. Vi skulle göra så att de andra fick så många blåmärken som möjligt. Fem poäng per blåmärke. Femton poäng ärlikamed ett mål. Isåfall vann vi. Stort.
Men i de tre små matcherna vi spelade blev det 0-0 i första, 0-1 i andra (till dem) och 1-0 i tredje. Alltså oavgjort.
De kom in för att se oss förlora stort. Vi kom in för att inte låta det ske. Vi skulle inte förlora. Aldrig i livet.
Som jag sa: killarna spelade på kul, liksom. Vi spelade på blodigt allvar.
Vi märkte inte ens att matchen var slut, vi skulle inte låta dem göra mål. Spelet fortsatte även fast Alu gått iväg från målet. De missade öppet mål. Det gjorde mig så jävla skadeglad.

De van inte. De fick se att vi inte var så lätta att vinna över. Vi är inte så mesiga som alla tror. Vi är inte sämst, som alla tror. Underskatta inte 9F! (eller gör det, så kan ni få en liten överraskning!)

Det var inte bara jag som tänkte att alla klasser utom 9B. Vi kan möta alla utom 9B.
Då är det ju såklaaart dem vi ska möta.
Men Elisabet visste ju inte om fåran historia med de tjejerna, men iallafall. Deras gympalärare tyckte at vi kunde mötas i handboll också. Vi säger nej. Och Elisabet tänker inte gå med på det.
Tack.

Ett långt inlägg. Jag som egentligen måste plugga SO. Jag är sååå dålig på det här. Plugga. Min motivation har försvunnit. Jag orkar inte mer. Det blir bara halvdana arbeten. Måste fokusera på SOn nu. Det är lättare att slöplugga till ett prov än ett skriftligt arbete som ska lämnas in.
För övrigt tror jag att fysiken gick okej.

Ciao,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: CM

life or death det är liksom så!

Jag går under namnet: Fia

jamen typ.

2007-11-22 @ 20:50:40
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback