franska/musik, engelska/fysik, matte, religion

Kom hem från en ändå ganska kort skoldag. På HLen städade vi i aulan (!) och fick sen lite info av Malin.
Musikläraren som vikarie i franska. Vi gjorde typ ingenting i femtio minuter. Vi skulle egentligen plugga på glosorna som är till på fredag (64st!), men det var nästan ingen som gjorde det. Några snackade om musik (och om ett gig som några ska ha nånstansnångång, jag trodde inte att de var så "seriösa") andra om WoW... och ja, Frej och Elias försökte få någon som kunde franska till deras bord. Det gjorde dem genom att skriva "WTB plugghäst! 2G!" på ett papper som de skickade runt lite. Carla trodde de skrev WTF.
På engelskan hade vi också vikarie. David heter han. Vi skulle bara öva till provet som är på fredag. Han tyckte att vi fyra var stökiga, och höll sig i närheten av oss. Varje gång han kom förbi pratade vi om något helt annat. Han läste en svårläst fysikbok på englska. Fysik är svårt. På engelska är det ännu svårare. Han ska bli fysiker. Och tjäna mycket pengar. Och bli rik. Typ.

Fick också tillbaka matteprovet (aritmetik). Jag hade ett halvt poäng fel. Så jag fick MVG (duh). Jag blev glad. Jag menar, jag trodde inte att det hade gått jättedåligt, men jag hade bara gjort fel på en liten avrundning. Och det är ju nästan ingenting. Mwihi :D

Nu är det SO som gäller. Vad jag förstod skulle man ha skrivit klart punkten om hur religionen (islam, för min del) startades, till imorgon. Hur, var, när, av vem/vilka, och så vidare. Lina trodde att man hade morgondagens lektion på sig också. Jag vet inte. Men jag kan ju iallafall börja lite ;)
Muhammed... Mecka... Abraham... Profeter... Allah... Muslimer...
Nu ska jag försöka fatta allt vad som står också.

Ciao,
Fia.


Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback