formidable

är titeln på mina franskaböcker. (nej, jag kom inte på någon annan rubrik) Jag har prov imorron. Jippie. Inte. Började plugga idag. Glosorna känns rätt bra. Grammatiken okej. Texterna förstår jag, men jag hoppas att man inte ska kunna något utantill :P Hahah, läsförståelsen kommer nog att funka, alltså... Men ja, det skriftliga, kanske, om jag ha tur. Och hörförståelsen känns tveksam. De pratar alltid så snabbt! Men det får väl funka.

På tal om pratar, så ringde mamma idag. Andra gången sen hon åkte som jag pratade med henne. Annras har det skickats några små mail. Hon hade tydligen varit och kollat på Vita huset, men det hade varit mörkt, så hon ska väl dit när hon ska turista på lördag. Varmt var det också. Eller ja, varmare än här. 15-20grader. Jag är avundsjuk.
Hon har också prov imorron, hahah, vi har prov samma dag, så hoppas att det går bra för oss båda ;)
På söndag ska hon flyga till Florida. Tampa Bay, tror jag att det var. Ännu varmare. Ännu mer avundsjuk.
Sen kommer hon hem i nästa vecka, tror jag. Eller nästa helg, har inte så stor koll ;)

Var hemma hos brodern min efter skolan idag. Skulle egentligen bara hämta upp honom, så att han kunde låna pappas bil, men jag fastnade där. Åt farmors bullar och såg på delar ur en massa filmer. En vampyrs bekännelser, 1408, Lock, stock and two smoking barrels, Barry Lyndon och en som jag inte kommer ihåg vad den heter. Nån med irländare iallafall. Rolig.
Jag och min bror har liknande filmsmak och därför är han den bästa att fråga om filmråd. Och se på film hos. (förövrigt verkar Snakes on a plane så jävla dålig...)

Tamtadam, nu ska jag sätta igång vatten kokared och göra mig en kopp te. Chokladen är uppäten, så det får räcka med teet. Sen ska jag plugga lite mer franska. Sen får jag väl hoppas på det bästa ;)
Borde få tillbaka engelskaprovet snart också... imorron eller på mpndag, tycker jag... de i e-klassen som gjorde det några dagar innan oss har fått tillbaka. Om jag hörde rätt på franskan idag..

Ciao,
Fia


Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback