and now i'm on my own

Dagen ahr varit... rätt okej, faktiskt. Om man bortser från den oerhört tråkiga fördjupningen. Ärligt talat, hemskt, typ.
Iallafall. Spelade sen handboll på gympan. Var trött så jag ansträngde mig inte så mycket, hahaha. B kastade en handboll över halva salen som träffade J i huvudet. Aj.
På matten började min mage prata smått med mig. Annars pratade jag och Karin med B och A om gymnasier. Och H, med, föresten ;) hahaha. Både Carro och Carolina var sjuka, ont i magen. Stackare.
Pannkakor till lunch. Agnes köpte en muffin för fem spänn. Jag ville också ha och om jag hade varit där så skulle jag ha fått. Jag smsade med henne halva dagen, förstår ni ^^
SO i datasalen, gjorde inte så mycket. Det är lättare här hemma... om jag jobbar något hemma, vill säga... heh. Mellan SOn och NOn var det krig i korridoren. Runt bordet. E tog min plats. Jag petade lite hårt på honom med min skåpnyckel (ristade ut hans ryggrad, enligt honom.) Jag tog nåns sudd som någon kastade. Sen blev det bråk om sittplatserna. Jag fick stå jättelänge. B och F hade brottningsmatch och Natta var kommentator. Det var kul. Då hade jag satt mig på bordet.
Låter väldigt komplicerat och osammanhängande, men skitsamma.

På vägen hem var vi rätt många, faktiskt. Jag, Karin, Natta, E, F, K och S. Efter ett tag vände F för att gå till bussen och K fortsatte hem till sig medan vi andra svängde. Sen gick vi och killarna olika vägar (de gick på nån stig i skogen medan vi föredrog asfalten), Karin svängde av. Jag och Natta kom ikapp killarna efter hundra meter, eller något. Sen svängde jag av hitåt, och så hör man Natta:
Sofiaaaa! Säg inte att jag ska gå med den här nöten! *menar E*

Blablabla. Nu sitter jag här. Har precis ätit lite choklad. Borde egentligen göra något "nyttigt" men jag orkar inte. Kalla mig lat, för det är jag.
Kvällens utmaning blir väl att fixa mat - pappa är på nån konferens och mamma är inte hemma än. Victor vet jag inte vart han ska, men jag är hellre ensam, faktiskt... Lite makaroner kan jag koka. Och lite köttbullar till det. Ja, så får det bli... Om jag inte glömmer och bara tar lite mackor och varm choklad/te innan jag går och läger mig...

Ciao,
Fia.

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback