men uscha! :/

Jag fattar inte dethär. Jag blir bara så besviken. Men ändå, vad borde jag ha förväntat mig?
Jag förstår inte varför jag blir så deppad.
Jag pratar om vädret. Jag vet, det är kanske lite skumt att skriva ett blogginlägg om vädret, det är ju liksom det man pratar om när man inte har något annat att prata om, ungefär, ni vet det där "vad ska jag säga? jag vet, jag påpekar att vädret är så fint/förjävligt/kallt/varmt/annat valfritt!"
Men ärligt, jag blev beskviken idag. Eller ja, för kanske 20minuter sen. Okej, hela dagen har det varit lite tråkigt väder, med lite regn och så, men jag var optimistisk iallafall.
Jag gick till centrum lite snabbt, bara för att köpa AA-batterier, eftersom att vi inte hade några hemma och de i datormusen dog lite. Det regnade ute, det hade jag märkt redan innan, men jag gav mig iväg ändå (jag klarar mig liksom inte utan datorn), och när jag kommit halvvägs insåg jag att det inte regnade längre. Nej, det snöade! o_O
Okej, de små flingorna smälte så fort som de kom i kontakt med marken (eller mig), så det fick väl vara okej.
Jag gick in på Ica och köpte batterierna (och en påse Giants Salvi - jag älskar) och när jag kom ut igen hade det börjat snöa lite mer, men det smälte iallafall när den landade.
Det var när jag nästan var hemma (kanske 500meter) som jag såg ner på mina armar och såg att jackan var vit (istället för svart). Snö. Jag stannade och tittade runt. Vitt, vitt, vitt. Snö. Jag tittade upp och såg stora (och då menar jag stora!) snöflingor falla ner mot mig. Snabbt.
Vilken känsla, jag började nästan gråta. Ärligt. Även om det inte blev en tjockt snötäcke så var det där iallafall. 
Jag vill att det ska bli vår, ju!
Jag trodde att snön var borta nu. Att våren var här. Eller ja, att den var påväg iallafall.
Besvikelseeeee.

Alltså, missförstå mig inte, jag älskar snö, har alltid älskat snö, och kommer alltid att älska snö.
Men, jag vill att det ska bli våår. Solen skiner, det blir varmare, bort med dunjackan, gå runt i kjol (har faktiskt köpt en ny som jag vill använda ^^) och slippa allt detta grå, regniga, snöiga, kalla vädret.

Och nu har jag ätit upp alla mina Salvi. Får väl gå ner och fixa en kopp te eller något liknande nu då :)
Jag vet, inlägget har inte varit alltför positivt och mest pessimistiska tankar om snö, men det får ni stå ut med. Om det finns något ni, vill säga.
("Let's get something straight, ok? There's no we. There never was a we. In fact, without me, it wouldn't even be a you!" yep, I love Ice Age)

    (och jag ser sådär lagom glad ut :P)

pussochkram,
Fia

Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

jag hade tur och missade hela snöfallet, jag låg nog någonstans med feber och världens knäppaste hals, så ingen orkade breätta för mig att det snöa.. haha

2007-03-21 @ 12:04:16
Jag går under namnet: Fia

hahah, lyll <3

Jag går under namnet: Carro

Hahah shitoo va snöigt :P jag e hemma nu :D

2007-04-08 @ 14:08:11

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback