i'm a sucker for these kind of movies

Jag fick plötsligt lust att se en film. Och inte vilken film som helst, utan Blow. underunderbara Blow. Den är en av mina absoluta favoritfilmer. Ever.

Johnny Depp  är värsta knarkkungen. Han är gift med Penelope Cruz (värsta vackra paret, ju, båda är überheta!) och han smugglar, säljer och tar droger (först marijuana, sen kokain), han åker fast, sitter i fängelse, kommer ut, fortsätter med drogerna, åker fast, kommer ut,  får en dotter, Kristina, som han älskar mest i världen. Men ändå så fortsätter han med sina knarkaffärer, och hans värld rasar samman.
Hans fru vill skilas, hon tar Kristina. Kristina hatar honom. Han bli förråd av några han litade på, och kommer inte på det förrän poliser knackar på dörren.
Han får se när polisen tar hand om hans dotter, och hennes totalt besvikna ansiktsuttryck. Han blir inte förlåten en gång till.
Jag älskar denhär filmen. Den är så jekla sorglig, tårarna har runnit varenda gång jag sett den. De rann för en stund sen också, bara för att jag läste en del citat från filmen.

Jag är verkligen en sucker för sånna här filmer, jag är beroende.

George: Everything's gonna be okay, sweetheart. Don't be upset.
Kristina: What's happening to us?
George: I don't know.
Kristina: Are we gonna split up?
George: No, never. Don't even think about that, it's impossible. I love your mother and you are my heart. Could I live without my heart? Could I?
*senare i filmen*
Kristina: I thought you couldn't live without your heart.
[She drops the phone, walks away and doesn't look back]

snyft, haha.
Finns det någon som vet någon sevärd, sorglig, bra film? Jag villvillvill se! ;D

jag har inte sett filmen på typ ett år, så allt detta kanske inte är helt 100% sant, men här finns en massa fakta :)
pusspuss,
Fia


Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

vet du en sak, jag har inte sett den där, men den verkar ju asbraig! haha har läst ut VID nu, fett bra, med mååånga sexsener

2007-03-25 @ 11:38:48
Jag går under namnet: Lina

ville bara förtydliga att det var inte sexsenerna som gjorde den bra, det fanns bara väääldigt många

2007-03-25 @ 16:09:31
Jag går under namnet: Fia

den är verkligen sketabäst :''D <3
hahhahaha, XD VID är bra, jag säger ju det. och den blev borttagen från hog, och hon blev avstängd, för att det inte var "barntillåtet" XD hahahahah.

Jag går under namnet: Lina

blow lr. VID?

2007-03-30 @ 17:45:45

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback