bio och melodifestival

vilken dag, alltså! jag har varit med Lina :D
fick låna pappas busskort och åkte till henne vid halv tolv-tolv, typ, vi hade redan innan bestämt att vi skulle på bio :D haha. Blood Diamond. i Kista.
vi reserverade biljetter, satt framför datan ett tag innan vi tog bussen till Jakobsberg, och sen en annan buss till Kista.
väl framme hämtade vi ut biljetterna, och sen blev det lunch på McD, inte helt nyttigt, men gott ändå ^^
gick runt lite kort innan vi gick upp till bion, och vi kom in utan leg. Lina höll sitt löfte om att gå på en 15-årsfilm innan hon fyllt det. haha, grattis ;D (jag klarade det faktiskt ocksåååå, men jag gick med pappa :P)

filmen var jättebra, verkligen. man fattar redan de första minuterna varför den är från 15, men det gör liksom inget. det utspelar sig i Sierra Leone 1999, och inbördeskriget där.
det var liksom en blandning av känslor. hemsk (de förstörde en massa byar, dödade en massa folk och hjärntvättade barn till barnsoldater), sorglig (tårarna rann vid flera tillfällen, och ja, jag är en sucker för sånna här filmen), lite smått ironisk ("jag hoppas att de inte hittar ojla, då blir det verkligen problem" typ x'D), och ja, allmänt bra :D
verkligen sevärd :D

och sen från en sak till en annan.
finalen av Melodifestivalen har varit ikväll. jag satt såklart bänkad framför TVn, även om det inte kändes jätteengagerat.
The Ark vann. jag blev lite glad. jag menar, det är roligare med lite mer udda låtar än liksom stereotypa melodifestival-låtar. det blir tjatigt i längden. variation, tack.
haha, och jag menar, nu är det cirka en månad, sen får vi veta om vi röstade fram rätt låt.
jag hoppashoppas.

nej nu är jag trött, och orkar inte skriva mer,
pusspuss,
Fia

Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

jaa! helt rätt!
men vilken komentar igentligen "jag hoppas att de inte hittar olja"

2007-03-10 @ 23:56:59
Jag går under namnet: Fia

hahaha, så bäst, typ, liksom, de har typ brännt ner hans by, och hela alltet, och ändå liksom... "hoppas verkligen att de inte hittar olja, DÅ får vi problem" XD


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback