MY FAVOURITE WORST NIGHTMARE

okej, gårdagen var riktigt underbar. Carro fyllde år och blablabla, sorry, men det är Arctic jag vill skriva om nu :p haha.
men Grattis, gumman :D

iallafall, kom till Globen vid typ fem-kvart över fem, och jag köpte direkt en Arctic Monkeys-tröja som de sålde överallt, hahaha. 100 kronor, men det var det väl värt :) Karin köpte också en.
satte oss i kön och satt där ett tag :P hahaha. plötsligt började några springa mot ingången, och alla andra följde efter, för alla trodde att insläppet hade börjat, men det hade det inte. så vi fick stå ännu längre :P haha, vi kom före kanske hundra pers när vi sprang, haha, vi var ganska långt fram efter det.
sen stog vi där, i kanske 45 minuter eller nåt innan insläppet, haha. då och då började alla trycka på, och vakterna skrek att vi skulle sluta :P
insläpp. fick inte ha med vattenflaska med in. satt kanske 20 meter från scenen. haha, sen satt vi där ett tag och pratade och sånt.

två förband var det, ett svenskt och ett engelskt. Moltov Jive och The Corals. båda var faktiskt rätt bra, funderar på om jag ska ladda ner nåt :P haha. Moltov spelade i kanske en halvtimme, och Corals i nästan en timme... tror jag, det var Karin som höll koll på tiden.
alla tyckte att Corals spelade för länge, och trodde hela tiden att det var deras sista låt, men dom hade hundra kvar :P haha, och när dom sa att det var deras sista låt så jublade alla. lite elakt, men det var ju inte dem vi betalat 300 spänn för att se :P hahah.

när Moltov spelade så insåg vi att vi kanske stog för långt fram, haha, vi kunde inte stå själva, utan vi blev omkringknuffade av alla som tryckte på bakifrån, vi fick ingen luft och så, så vi tog oss några meter bakåt, där vi la märke till att det fanns syre att andas, och vi kunde stå själva ;) haha.

efter Coral tog det jättelång tid innan Arctic kom upp på scenen, kanske en kvart-20 minuter. det var massa folk som fixade instrumenten och sånt, haha, och varje gång det kom upp nån på scenen jublade alla, innan man insåg att det inte var Alex eller nån av grabbarna, utan fortfarande nån av instrumentfixarna :P
haha.

när Arctic väl kom upp, så blev det världens liv, och alla jubladeoch hoppade ;D
jag med x'D hahaha.
spelade massa bra låtar, och även fast några tjejer ropade så högt de kunde mellan låtatarna "505! 505! 505!" så spelade de inte den låten. lite synd, för den är bra, me ändå! jag fotade en massa och filmade lite smått ibland, typ när alla sjöng med i början av When the sun goes down och så :') ibland hörde man inte ens Alex när publiken sjöng ;D hahaha.
och det var väl positivt, egentligen :P

någon som inte var lika positivt var väl att de längst i publiken alltid stod framför oss, haha, men det som var jobbigast var att när alla hoppade, så hoppade några killar ~17 runt och höll i varandra och brydde sig inte om oss andra... fick väl fyra armbågar i huvudet och en på kinden. aj. men det var inte bara jag som irriterade mig, utan ett par som stod bredvid mig blev ju också undanknuffade så killen knuffade undan killarna lite. inte för att de brydde sig, men ja. sen var det an kille på andra sidan av mig som knuffade undan dem när de närmade sig, så de hppade inte in i mig nåt mer. tack får man väl säga :) haha, vem du nu är :P

kvällen var underbar. underbar-underbar-underbar.
när vi kom ut satte sig Karin på en bänk för att hon inte orkade stå längre, men jag stod upp och var helt speedad, kunde inte stå still, och kunde lugnt ha stått upp under ytterligare en konsert ;D hahah.
Pressbyrån vid Globens tunnelbanestation måste tjäna väldigt bra på konsertkvällar, för efter konserten försvann jättemåga dit för att köpa något drickbart. självklart gjorde vi det med. Loka till mig :D hahah.

nu ska jag se om kameran har laddat sig, så att jag kan lägga in lite bilder :)
-halvtimme senare x'D-






1; tröjan. 2; globen dagtid 3; publiken sitter. 4; biljetterna.
5; Moltov Jive. 6; mellan förbanden. 7; The Corals. 8; ARCTIC.
9; Arctic. 10; Alex. 11; Arctic Monkeys. 12; Alex. 13; Fia dricker Loka x'D
14; utanför, efter. 15; globen nattetid :P.
16-17; Karin och Fia - glada även fast frisryerna inte är världens vackraste :'DDD


(tre bilder från Arctic-teamet på Pa's fotoalbum)

UNDERBART!


Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

okej, jag vill också!! haha kanske lite sent nu, men nästa braiga konsär vill jag hänga md på x'D

2007-06-28 @ 16:56:05
Jag går under namnet: Fia

nästa konsert ska du med på. och vi ska hoppa och sjunga och skrika så att vi dör x'D hahaha, eller ja, kanske inte DÖR, det är kanske lite överdrivet ^^

Jag går under namnet: C

Hahha, japp jag fyllde år xD hahahhaha
byxmyndig vettu, låter som jävlig rolig konsert, men snlla va har karin gjort med håret? har hon blitt punkare och rakat av allt eller har nn ryckt av henne de? :P

2007-06-28 @ 21:27:06
Jag går under namnet: Fia

vi sat uppe på bron vid globens t-banestation, och det blåste ;) kan vara det.

2007-06-28 @ 21:42:46
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: hanna

aaaaaaaa jag är så avis så att jag kan dö ><

2007-07-02 @ 01:02:43
Bloggen: http://hannamariefiddeli.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback