december 2008

December 2008. Jag ler när jag tänker på det. Har jag tur väldigt snälla föräldrar kommer jag att spendera iallafall en del av månaden i Uruguay. I sydamerika. Utan föräldrar. Om jag har tur.
Jag ska ta det hela från början.
Tidigare i år, eller kanske var det i slutet av 2006, pratade jag med Marián, min brors flickvän. Hon sa något om att hon planerade att åka till Uruguay december 2008. Hon kommer därifrån, nämligen. Jag sa väl "oh, jag vill också!"Jag var inte helt seriös, då jag tänkte att jag aldrig skulle få åka. Meningen är då att jag och Marián ska åka själva. Kanske broder F också.
Efter det där korta inledande samtalet var det tyst en tid. Sen pratade vi lite mer. Jag nämnde det för mamma, som sa ungefär "hm". Ni vet, på det där sättet som "jag-vill-inte-prata-om-det-här" kombinerat med "glöm det". Jag visste att chansen att jag skulle få åka inte var den största, men den fanns där.
Marián har berättat om va vi kan göra där, jag kommer att vara 16år, så jag kommer in på barer/klubbar/pubar och liknande. Vi har pratat om var vi skulle kunna bo - hemma hos min moster, hemma hos hennes mamma eller i sovsäckar under en bro, alternativt tälta. De två sista var inte helt seriösa, nej.

Jag vill verkligen åka dit. Jag har varit där en gång och det var när jag var fyra, typ. Båda mina bröder, samt min mamma, har varit där de senaste åren. Fredrik träffade ju till och med Marián.

Jag har en sak som jag kan använda som "lockbete" till ett "ja" på frågan om jag får åka. Det är att Felipe (min mosters man) jättegärna vill att min pappa ska komma dit. (För pappa guidade runt Felipe i Stockholm när han var här) Det ska åka bil till Buenos Aires och göra något där. Titta på hus (pappa jobbar med fastigheter) och så. Tror jag. Om de då gå med på att åka med, så åker jag inte "själv". Mamma får ju desutom träffa sin syster igen.
Win-win situation, liksom.
Vi pratade om det här för några dagar sen, och pappa sa då att man kan åka i januari 2009 istället, eller något, men jag vet inte.

Det kommer inte bli en hel månad, det vet jag. Jag kommer att gå på gymnasiet och Marián har kommit in på sjuksköterskeutbildningen, så båda måste plugga. Men några dagar ledigt kan man allt ta.

Har jag tur så befinner jag mig på andra sidan jordklotet om ett år. Det känns inte längre som att det är eeeevigheter dit.
Jag vill verkligen åka. Marián måste nästan åka, hon har pratat med sin familj och allt. Nu kommer inte hennes mamma ta ut sin semester, för hon ska vara ledig när vi kommer. Någon annan hade också sagt något liknande.
Hon har kollat upp biljetterna, men man kan inte köpa än. "I maj", säger hon, "då kommer det att vara billigast."

Finns det något ställe ni verkligen vill åka till?
Bara för att turista/semestra eller för att ni har anknytningar dit?

Chao!

Kommentarer
Jag går under namnet: Camaé

du..
OM ETT ÅR ÄR JAG PÅ SAFARI I AFRIKA/SOLAR PÅ SANSEBAr! :DDDDDDDD haha moföräldrarna betalar, det ska bli soft :p

Jag går under namnet: Fia

men jag veeeeeeeeeeeeeeet. och jag är avundsjuk. för jag har aldrig varit i afrika.

2007-12-28 @ 16:47:14
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: Carro

va glad att ni någonsin vart utomlands jag får vara kvar i fucking B stress sverige

2007-12-28 @ 17:46:51
Bloggen: http://Miney.blogg.se
Jag går under namnet: Fia

carro: jaa, synd om dig :/

2007-12-28 @ 18:20:20
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback