bilbrand

Mamma och pappa rusade ut för 30-40minuter sen, efter ett telefonsamtal från Marián. Hon, Fredrik och hans kompis var här innan. Innan föräldrarna sprang ut och jag frågade mamma vad det handlade om hörde jag bara "parkeringen...pappas bil..." typ. Det fick mig att bli lite orolig, liksom... vad som helst kunde ju ha hänt.

Nu kom de tillbaka och jag fick höra vad det var om.
En bil hade börjat brinna på gästparkeringen, inte pappas, alltså. Antagligen någon raket/fyrverkerigrej som skjutits iväg. Varför håller de på? Det undrar jag.
Fredrik och dem hade iallafall ringt polis och brandkår och sånt, så det var tydligen två brandbilar där uppe. De fick också berätta vad de visste för polisen. Det hade inte varit någon liten eld, heller, glaset hade "exploderat" och de hade fått backa flera meter för att inte träffas av glödande glas. Läskigt.
Det hade varit några andra där uppe också, som hade ringt polisen lite tidigare. Varför? Någon jävel (eller några) hade siktat raketer mot dem. Herrejävlar. Men de visste iallafall från vilken terrass de sköt ifrån. Jag håller nästan med mamma: Hoppas de blir vräkta.
Visst att jag hör hela tiden raketer och fyrverkerier och smällare som smäller, men inte hade jag tänkt på det på det här sättet. Nästan att man blir glad över att man inte är hemma på nyår. Men vem vet hur det blir i Barcelona? Hahah.

Carro, ska vi bilda klubb? Hej, vi hatar alla som skjuter fyrkverkerier innan tolvslaget.

Chao!

Kommentarer
Jag går under namnet: Carro

Självklart KLUBB! jag bara väntar på att det händer här en glasruta smällde igår hos grannen, sovrummet brevid mitt fatta va nära liksom!!
Det är så jävla onödigt att börja nu och visst är det vacker men låt proffsen sköta det och många är ändå bara ute efter att förstöra. hela stan kanske blir raket förbjudet:O

Jag går under namnet: Fia

jo, det är läskigt! och jag menar, att *sikta* på någon. vem fan gör det?!

2007-12-30 @ 00:04:49
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: Carro

alltså av henne att ens ta upp det är fan pinsamt hon ska inte uttala sig hon ska låta alla vara som dom är. jävla påhoppare kallar jag henne, även jag kanske missuppfattat men om jag fattat rätt blir jag förbannad liksom!

2007-12-30 @ 00:57:14
Bloggen: http://Miney.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback