som man bäddar...

Jag hatar att bädda sängen. Ärligt talat. Inte sådär som man gör varje dag, utan när man byter till nytvättade lakan och så.
Jag älskar att sova i rena frächa lakan, men jag hatar att bädda. Det beror nog mest på att jag är så otroligt dålig på det där med underlakan. Det blev tre-fyra decimeter för kort i fotändan när jag började i huvudändan. Så fick jag börja om. Jag är lite bättre när det gäller påslakan och örngott, får jag erkänna, det går liksom lite snabbare, några minuter per täcka, och lite mindre per örngott. Men det bästa skulle ju vara att någon av föräldrarna gjorde det åt mig, men nejdå.
Anledningen till att jag skriver allt detta om bäddning är att jag hade missat att bädda ikväll. Jag hade lagt allt på sängen och hoppades att det skulle vara fixat när jag sen skulle gå och lägga mig, men jag insåg när mamma kom och sa att hon skulle gå och lägga sig att jag var tvungen att göra det själv. Därmed var jag tvungen att lämna daton i ~10minuter, för att slippa allt det där när jag bestämmer mig för att gå och lägga mig.

Anledningen till att jag fortfarande sitter här, är att Victor skulle in till stan och festa. Igår var han ute med Fredrik och Marián, och kom tydligen inte hem förren halv fem-fem imorse. Är han ute lika länge ikväll så kan jag sitta här flera timmar till ;)
När vi åt och Victor meddelade att han skulle ut ikväll, kom Marián in på att han kunde tipsa om lite nattklubbar vi kunde gå på när vi åker till Uruguay nästa år. Man måste vara 16 för att komma in, liksom. Då vaknade pappa till liv, och sa att jag absolut inte skulle åka till Sydamerika "själv" när jag bara är 16år, och blablabla. Victor påpekade då att han åkte till Sverige när han var 9. Det gilldes tydligen inte ^^

pusspuss,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: Lina

haha joo.. det jag tycker e jobbigast med lakan är att draa dem, mamma tvingar mej och dra vartenmda lakan, och det är vääldigt jobbigt xD

2007-08-26 @ 02:15:41
Jag går under namnet: Fia

aa, jag var tvungen att göra det när vi bodde i villan. tråkigt xD

Jag går under namnet: Emma

haha känner igen mig så väl med lakanen..

2007-08-26 @ 18:53:31
Bloggen: http://justma.blogg.se
Jag går under namnet: carro

haha jag börjar få in snitsen, men sätt mig p en 180 säng som har ena sidan vid väggen HAHA dt skulle man filma :P

2007-08-26 @ 19:48:10
Bloggen: http://annaisabellacarolina.blogg.se

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback