mina hem

Jag tycker att jag bara skriver mindre och mindre i bloggen. Även fast jag skrev för bara någon dag sen.
Sen är det inte det att jag inte vill skriva, det är det att jag inte vet vad jag ska skriva.
Jag beundrar faktiskt dem som har en blogg, och skriver inlägg, ibland flera gånger per dag. Och inte alls bara sånna som berättar vad som hänt under dagen. Långa inlägg, som är hur bra som helst, och handlar om allt möjligt. Jag kan inte göra det. Jag vet inte varför, jag har dålig inspiration, och inte tid, och orkar inte. Ungefär så.

Nu fick jag en idé, föresten.
Jag kan låta er, kära läsare (för det är såhär jättemånga ^^), veta vad jag gör alla dessa timmar framför datorn. Och det är många timmar. Tillochmed min kusin Victor, som varit i Sverige i en vecka, vet att jag spenderar all min lediga tid framför skärmen. Det är lite läskigt.

Det första jag gör är att klicka upp Explorer, Windows Media Player och Live Messenger. Loggar in på MSN, statusen Visa som offline. Det blir bäst så, jag kan ändra namn, vilket inte hänt på jättelänge, eller pm. Sen kan jag välja att blockera personer som är inne som jag inte vill prata med, eller bara ha kvar den statusen tills någon rolig person loggar in. För även om jag har runt 100 kontakter är det bara ett fåtal som någ någonsin chattar med. Det är fler från Internet än de jag träffade för första gången IRL. 
När statusen är fixad, så klickar jag upp WMP. Musik är ett måste, utan musik vet jag inte hur jag skulle överleva. Ärligt talat. Den senaste tiden (veckorna, månaderna), är det Arctic Monkeys jag lyssnar på. Det var efter det att Favourite Worst Nightmare kom ut, som jag verkligen började lyssna på dem ordentligt. Innan det hade jag bara några låtar från Whatever People Say I Am... och från Beneath the Boardwalk. Ibland låter jag också Regina Spektor få lite speltid, men jag är inne i en lång Arctic-period, så det bir inte så ofta.

Vilka hemsidor är det då jag besöker på Internet?
Först brukar det vara Popomundo, som jag blivit lite smått beroende av ibland. Det är inte klokt hur mycket tid man kan lägga ner på en karaktär, hahah. Men det är faktiskt väldigt roligt om mn har något att göra, det är inte lika kul när det inte verkar hända karaktären någonting, ingen interagerar, och liknande. Jag är inte aktiv i forumet eller någonting, heller, det är själva spelet som är kul. Tycker jag just nu, iallafall.
Ibland, om jag orkar, loggar jag in lite kort på Playahead, också. Där är jag inte särskilt aktiv heller, och det enda jag gör är att titta lite på Arctic Monkeys-teamets sida, och läsa lite skvaller. Har jag fått något gb, så läser jag, och svara jag på det också. Det brukar vara väldigt korta besök på den sidan, eftersom att jag egentligen inte är så intresserad.
Förut var jag alltid inne på Hogg, men den sidan (en av de trevligaste hemsidorna jag varit medlem på!) la tyvärr ner förra året. Istället finns nu Fenixforum, samma folk, men ändå inte samma sak. Jag har inte varit inne där på ett tag, inte tittat i forumen, eller något. Jag vet inte varför, men så är det. Underbart folk, som är väldigt speciellt :'D Och då är speciellt ett bra ord. Jag kommer nog aldrig glömma de två stora träffarna. 16 december 2006 och 2 juni 2007. Underbart! :D

Ett av mina stora nöjen på Internet är FanFiction. Först på Hogg, och sen på FanFiction.net. En underbar sida för alla som älskar FanFiction, av alla slag! Spelar ingen roll om man föredrar Harry Potter (som jag ;D), Star Wars, Prison Break, eller annat. Det mesta finns. Jag har däremot bara läst Harry Potter-fanfics, eftersom att det är det jag är intresserad av, helt enkelt ^^ Jag kan sitta i timmar och leta efter fictions jag vill läsa. Sen kan jag sitta i dagar och bara läsa. Det mesta bästa finns på engelska, men det är ju bara bra övning. Om man skulle lägga ihop all tid jag suttit inne på ff.net, skulle det nog bli nån vecka! Nej, jag vet inte, men vissa dagar säter jag mig här vid 12-tiden, och sitter här, med pauser för mat och föräldrars tjat, till 3 på natten. Det är väl egentligen inte bra, men jag är stundtals beroende, kan liksom inte sluta läsa. Endel kanske tycker att det är nördgt att sitta så många timmar vid datorn, bara för att läsa, men jag erkänner, jag är en Harry Potter-nörd, and damn proud of it!
Typ.

Andra nämnvärda hemsidor är Google, YouTube och Wikipedia. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om någon av de försvann. Ärligt, haha. Google hjälper mig att hitta allt jag behöver. YouTube förser mig med videos på Arctic Monkeys, Regina Spektor och annat bra. Och tillslut Wikipedia. Jag kan sitta timmar framför denna sidan, och läsa på om allt jag vill. Kan vara Arctic, Alex Turner (genial!), Harry Potter, Jo Rowling, filmer, tv-serier, eller andra saker som intresserar mig för tillfället.

Vad gör Ni när Ni sitter framför skärmen?
(och dethär blev ett långt inlägg, ja ^^)

pusspuss,
Fia.


Kommentarer
Jag går under namnet: carro

va tusan gör du på wikipedia? :p haha
Haha jag kan berätta jätte kort..
Jag vaknar loggar in på msn (sätter på datan först)
in på pa sen sitter jag däg kanke youtube ibland :P
sen sitte rjag därh hela dagen ochh till 3-4 på nätterna! fan inge bra. Aja förrförra veckan va de typ inge data jobba juh då, och förra måndagen.
sen nu rumm, så inte riktigt så mkt somförr, AS SKÖNT! man blir ju helt skadad till slut :P

Jag går under namnet: Fia

på wikipedia läser jag om massa sånt som jag vill veta mer om. och så kan jag känna mig smått stolt över att jag vet att Arctic-grabbsen kommer från high Green :P hahahah. nejmen enmassa :D
hjälp, jag skulle aldrig orka att bara sitta vid msn och pa hela dagarna x'D

2007-08-05 @ 19:35:39
Bloggen: http://princesswirell.blogg.se
Jag går under namnet: carro

haha nej kanske inte men jag älskar o träffa nya människor och chatta, sen e de allltid kul o se hur många so skriver heeey snygging e du singel? varje dag tihi :P

2007-08-09 @ 16:13:36
Bloggen: http://nogg.se/w

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback