den jävligaste stunden i livet var den när du gick

hittade en lista på en blogg jag besökte. den verkar kul, så jag snor den. numera har den bloggen lösen.

Personfakta:

Namn: Sofia Wirell
Kön: flicka
Ålder: 15
Längd: 168centimeter
Smeknamn: Fia (av mamma; Fialotta, Pluttan, Prinsessan, och annat ^^)
Hårfärg: brunett
Ögonfärg: blå


Har du någonsin:
Ätit sushi: ja (och nej, jag tycker inte att det är så gott ^^)
Stått på scen: hundratrals gånger känns det som ^^
Varit ihop med någon som varit otrogen: nope
Klättrat på berg: eh, ja
Sett vita huset: TV-serien ja ^^


Antingen eller:
Kallt eller varmt
Spets eller satin
Svart eller rött
Regn eller snö
Rosor eller tusensköna
Vår eller höst (jag kan inte välja ^^)
Matte eller engelska (för det är ju tilochmed roligt ^^)


Motsatta könet:
Gillar du någon just nu från det motsatta könet:
kanske
Vet den om det: antagligen inte ^^
Vad tittar du på hos en man: kroppen (liksom, längden och muskler och så ^^), håret, kläderna.


Inom de 48 timmarna:
Kramat någon: jadå
Kommit sams med dina föräldrar: jaop
Bråkat med en kompis: och ja


Gillar du att:
Ge kramar: jadå, men det beror väl på humöret...^^
Ge massage: samma som ovan ^^
Gå promenader i regnet: om det är varmt, och om det är många stora droppar :'''D


Övrigt:
Vad gjorde du förra sommaren:
bilade i tyskland/schweiz/österrike, var på öland, var hemma, umgicks med kompisar, datorn...
Svär du för mycket: enligt pappa, ja.
När duschade du senast: igår ^^
Vilken färg är det på dina byxor just nu: bruna :)
Vilken låt lyssnar du på just nu: There'll Come A Time, med John Butler Trio
Vad är bredvid dig just nu: dörren till baksidan ^^
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): vanligt, fult, databord, typ.
Vad var det sista du åt: en kaka
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: inte träffat denna person än, tror jag.
Har du en lavalampa: nejdå
Hur är vädret just nu: mörkt
Vad gjorde du igår kväll: satt här, tror jag... kollade på tv, läste nån bok...
Vem pratade du sist med på telefon: nån chef på nåt bokförlag som ringde och väckte mig.
Vad gör dig glad: mycket ^^
Vart skulle du vilja du åka: Montevideo. överallt, typ. jag har tittat i en JamboTours-tidning. typ dog.
Vill du ha barn: jadå :)
Vad ska dom heta: Alex och Regina är de namnen jag kommit på ^^


Tio första:
Första bästa kompis:
Johanna
Första bil: någon såndär leksak ^^
Första kärlek: inte varit kär än :/
Första husdjur: hahahah, vet inte, men jag kommer ihåg tt vi hade fiskar när jag var mini ^^
Första semester: utomlands var det antingen Finland eller Uruguay. i Sverige antgligen Öland
Första jobb: praoen i åttan
Första köpta skiva: någon med Spice Girls, i think ^^
Första riktiga kyss: vet inte :P räkna dagis? :P
Första piercing: öronen räknas.
Första konsert: någon i Borgholms slottsruin - Håkan Hellström, The Ark och Magnus Uggla. looong time ago ^^

Nio sista:

Sista alkoholdrycken: Cider
Sista bilfärd: igår, kanske? mc idag iaf ^^
Sista filmen du såg: någon dålig olffilm med Kevin Costner som gick på tv idag...
Sista bubbelbadet: hjälp, var väl på centralbadet för länge sen ^^
Sista spelade cd: Favourite Worst Nightmare :D
Sista gången du grät: idag.
Sista måltiden: vid åtta-tiden ikväll


Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar:
nope
Blivit arresterad: nope
Blivit kär vid första ögonkastet: nej
Varit på tv: jaop, Lilla Aktuellt x'D
Fått ditt hjärta krossat: nej
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nej
Haft ett one night stand: im only fifteen ^^
Busringt till nån: det är obligatoriskt.

Sju saker du har på dig:
- bruna byxor (inköpta på H&M igår ^^)
- limegrön t-shirt
- BH
- trosor
- strumpor
- silverhalsbandet som farmor gjort
- glasögonen

Fyra personer du kan berätta allt för:
Mamma, Karin, Felicia och Agnes. tror jag.

Tre val:
Svart eller vit (men det är liten marginal)
Sommar eller vinter (men jag älskar båda)
Choklad eller chips

Två saker att göra innan du dör:
Besöka så många länder som möjligt, bilda familj.

En sak du ångrar:
Att jag skrev i bloggen innan.


Kommentarer
Jag går under namnet: carro

ooo vem gillar du? xD

2007-08-19 @ 15:34:47
Jag går under namnet: Fia

jag sa kanske, jag vet inte riktigt :P hahah


SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback