back to reality

Så, första skoldagen avklarad. Det var lätt. Vi började nio, i 47:an. Sen slutade vi en timme senare, ungefär ;)
Attackerade av Malin, var det första som hände - "hej! vad kul att se er! hur har lovet varit?" och liknande. Och ja, det är våran handledare slash matte/NO-lärare :)
Våran andra handledare, som tagit över efter Edward, heter Elisabeth, och ärligt, jag vet inte riktigt vad jag tycker om henne. Men jämfört med Malin är väl alla lite tråkiga och så... hahah.
Dessutom har det börjat fyra nya personer i klassen, vi visste att det skulle börja tre - Måns, Frej och Mikko. Måns och Frej visade sig vara tjejer och hette Jennifer och Nathalie, Mikko var densamme, och dessutom skulle Gustav börja. Hellre Jennifer och Nathalie än Frej och Måns, som inte ens ville börja i våran klass.

Schemat, well, det är väl inte jättedåligt, men jag tycker inte att det är jättebra, heller ^^

Måndag: 9.00-15.00 (5 lektioner)
Tisdag: 8.10-15.35 (5 lektioner, med fördjupning som start)
Onsdag: 8.30-14.35/14.55 (5 lektioner, sluttiden beror på om man har slöjd eller hk)
Torsdag: 9.00-15.05 (6 lektioner)
Fredag: 8.10-14.55 (5 lektioner)

Tisdagarna tycker jag verkar jobbigast, slutar med 80minuters SO och 80minuters NO. Har man kul fördjupning, så kan det iallafall funka att börja så tidigt, eftersom att den är först på morgonen ;)

Imorgon ska vi ha matsäck (måste skriva upp det på handen, så att jag inte glömmer köpa!), och vi ska -tamtadam- leka lekar! Hahahah, jag menar, ursäkta, vi börjar nian nu :P Men iochförsig kan det vara lite kul ibland om man är flumm eller nåt ^^

Iallafall, efter att vi fick all faktan och hundra olika papper, så gick vi hemåt, men varken jag eller Lina ville gå hem, så vi bestämde oss för att gå hem till Karin istället. Det blev så att alla vi tre plus Carro gick hem till Carro ^^ Och när vi några timmar efter det blev hungriga, så gick jag, Lina och Carro till McD, medans Karin gick hem istället.
Vi fick typ skäll av en av de som jobbar där, för att vi var inne där bland fotbollsspelet och ett annat kul spel.
Hon: "ni får inte vara här."
Vi: "eeh, nähä?"
Hon: "man får inte ha skor på sig där inne."
Vi: "aha..." *tar av oss skorna*
Hon: "nejmen man får inte ha skorna alls där inne."
Vi: "ahaaa." *ställer skorna utanför*
Hon: "ni är egentligen för gamla för att vara här, så om det kommer någon hit upp, så får ni inte vara där längre. vi har en skylt här." *pekar på väggen utanför, och går iväg*

Så går vi dit och läser.
- man får inte vara över sju år.
- man måste ha en vuxen med sig.
- man får inte ha skor på sig.
- man får inte ha mat där inne.
...alltså följde vi vara en av reglerna, vi hade redan ätit upp när  vi gick in dit.
Hahah, iallafall, vi gick därifrån några minuter senare ^^
Och på vägen hem mötte vi två mopedister, och Carro påpekade, när de åkt förbi, att den andra av de två var Frej i klassen... jag blev typ irriterad på mig själv för att jag inte såg det, haha.

Imorgon ska jag och Lina slå våra smarta huvuden ihop, och försöka hitta någonstans där vi båda kan praoa. Vi får väl se hur det går ;)

pusspuss,
Fia.

Kommentarer
Jag går under namnet: carro

Lycka till med att hitat prao babes :D

Jag går under namnet: Lina

men det kommer ju att gå jätte bra xD de kommer att slås om att få oss som praoelever xD

2007-08-23 @ 20:18:08

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback