påsklovet :D

lovet har faktiskt varit ganska bra. mer än att det har varit lov, alltså, haha, jag menar en vecka ledigt fån skolan, tack!
(vem var det som kom på loven? h*n borde få typ nobelpriset i... bästhet? delat med mig då, såklart ^^)

själva påsken var väl inte jättekul, haha. min familj är liksom inte en familj som firar påsken sådär jättemycket. nästan alla andra år har jag varit på öland med farmor och farfar och kusinerna och så... men så blev det inte i år, eftersom att vi pracis har flyttat.
påskhelgen gick därför åt till att packa, flytta, bära och städa, typ. och så gick vi på IKEA, Bauhaus och halva Outlet, haha. jobbigtjobbigt. inte direkt ett stereotypt påskfirande, med andra ord.
vi hade inte ens påskägg att leta efter! o_O hahaha, men jag hade fått ett några dagar innan av mormor och morfar, så jag var inte helt utan godis :P

på påskafton kom mina bröder och Marián hem till oss och åt middag. riktigt god mat (typ lamm, eller nåt ^^) och det var jättetrevligt.
Fredrik konstaterade att mammas medarbetare hade för långa kafferaster (de hade kommit på smeknamnet Anita Djävulen-Virituell till henne, hahahha), och så tyckte han att det var irriterande att hans chef inte lyssnade på honom, och att han borde vara chef istället.
och jag har bevis för att jag inte är den enda i min familj som är lite udda!
eller ja, om någon på Fredriks jobb kommer och säger att det är nåt fel på ordrarna så säger han "Det finns inga dåliga ordrar, bara dåliga människor" och ler. och för att citera; "och ibland börjar jag steppa."
haha, han är bara för skön.

men ja, påskhelgen var inte helt bra... fick veta att en av mina kusiner försökt begå självmord :/ men nu mår hon något bättre och har fått komma hem från psyket, typ... pjewh.

tisdag, onsdag och torsdag tillbringade jag tillsammans med
Carro :D underbart kul vi hade (ja, ni har kanske läst om våran barnsliga dag :P)
fredag, ärlikamed igår, tillbringade jag tillsammans med Karin :D vi åkte till jakobsberg och så, det var kuligt :)

nu är mamma och pappa ute och åker motorcykel, så jag är ensam hemma. har lyssnat nonstop på Regina Spektor hela dagen, underbar hon är! tog ett skumbad och gjorde en anisktmask... min sista, måste köpa lite fler, haha ^^
ska gå på bio med päronen ikväll, se The Queen, tror jag det var... ja, jag skulle hellre vilja se The Departed eller nån, men jag fick inte välja :( men iallafall, bio som bio, haha, påpekade för bara nån dag sen att det var så länge sen jag var på bio, haha, var väl när jag var med Lina och såg Blood Diamond, haha.

hur har era lov varit? :)

pusspuss,
Fia.

Kommentarer

SJÄLVKLART, att jag vill skriva en kommentar!

Jag heter...
här vill jag skriva fler gånger!

Mailen är...

Och bloggar gör jag på...

Jag ville...

Trackback